Return Policy
If you wish to return the product you received because it is defective, wrong, or if you simply changed your mind, you can submit a return request quickly and easily through your KORVEL account at no additional charge.
To return something you purchased from KORVEL, you can fill out the return request form, which you will find in your account, in the corresponding order that includes the product you wish to return.
Once you have completed and submitted the return form, the KORVEL team will process your request and send you an email with all the necessary information to complete the process.
Withdrawal
You have the right to return products purchased through the Basket within 14 days of receipt. If the order was placed by a natural person (without requesting an invoice), you are entitled to exercise your right of withdrawal within 14 calendar days of delivery of the product, requesting a refund.
Please note that the right of withdrawal under Article 4 § 10 of Law 2251/1994 does not apply to all product categories.
Delivery of incorrect or incomplete product
If the product we sent you is different from the one you ordered, or if any part or accessory is missing, you can return it.
Products damaged during transport
If you receive a product that has been damaged during transport, you can refuse to accept it from the transport company and contact us via the contact page so that we can immediately proceed with compensation or shipment of a new product.
If you noticed this when opening the package, you can select “It is defective” on the return form, attach photos of the damage, and write “Damaged during shipping” or something similar in the comments so that we can refund your money or replace the product.
Products with a short expiry date
If you have received a product (cosmetics, food, para pharmaceuticals) that has a short or expired expiry date, you can return it to us by selecting “It is defective” on the return form and write “Short expiration date” or something similar in the comments section so that we can refund your money or replace the product.
If a product you have purchased is defective, you have the right to return it in accordance with Articles 534 et seq. of the Civil Code.
In order to process your return request as quickly as possible, please take a photo of the product you wish to return. Make sure that the photos you upload to the return form clearly show the defect, if visible. Describe the problem so that the KORVEL team has a complete picture of the defect. We will process your request and send you an email with an update and all the necessary information to complete the process.
If a product you have purchased belongs to a category that is not eligible for return for health protection reasons and is defective, please contact us via the contact page so that we can help you with the steps you need to take.
Legal Warranty
The legal warranty consists of the seller's responsibility if the product, upon delivery to the consumer, is defective or does not correspond to its characteristics as described by the seller. The duration of the legal warranty for new and used products is two (2) years under the conditions of the law.
Because the legal warranty derives directly from the law, it exists in all cases, whether or not it is mentioned by the seller.
Commercial Warranty
Some products are accompanied by a Commercial Guarantee, which is offered voluntarily by the seller or manufacturer and covers product repair, replacement, or refund, in accordance with the terms set by the manufacturer and at service centers approved by the manufacturer. The Commercial Guarantee covers you in addition to the rights you have under the legal warranty.
For information about the commercial warranty of the product you purchased through Skroutz, please refer to the product packaging. You can also visit the manufacturer's website or contact us via the contact page for further guidance.
Για τις επιστροφές λόγω υπαναχώρησης, η διαδικασία επιστροφής χρημάτων ή αντικατάστασης ξεκινά άμεσα, με την παράδοση του δέματος προς επιστροφή στη μεταφορική εταιρεία. Οι επιστροφές που αφορούν ελαττωματικά προϊόντα περνούν από τη διαδικασία τεχνικού ελέγχου πριν προχωρήσουμε σε αποζημίωση, ώστε να επιβεβαιωθεί ο λόγος επιστροφής και να διαπιστωθεί ότι η βλάβη προκύπτει από κατασκευαστικό λάθος και όχι λόγω κακής μεταχείρισης. Σημείωσε ότι κάποια προϊόντα θα πρέπει να ελεγχθούν από ειδικό τεχνικό σε εξουσιοδοτημένο service και ενδεχομένως να χρειαστεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να εγκριθεί η επιστροφή χρημάτων ή η αντικατάσταση.
Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα προχωρήσουμε σε ό,τι επέλεξες στη φόρμα επιστροφής.
Εάν διάλεξες την επιστροφή χρημάτων και η εξόφληση της παραγγελίας σου είχε πραγματοποιηθεί με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, θα επιστρέψουμε το ποσό που έχεις καταβάλει για τη συγκεκριμένη αγορά, στην πιστωτική ή χρεωστική κάρτα που χρησιμοποίησες για την εν λόγω παραγγελία. Τα χρήματά σου αποδεσμεύονται άμεσα από εμάς, αλλά ενδέχεται να υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις μέχρι και 10 εργάσιμες ημέρες, για να εκκαθαρίσουν το ποσό οι τράπεζες. Η επιστροφή των χρημάτων στον λογαριασμό σου μπορεί να φαίνεται είτε ως κίνηση αντιλογισμού, ακύρωση της εντολής πληρωμής της παραγγελίας σου, είτε ως κατάθεση από την ΚΟΡΒΕΛ ΕΠΕ
Σε περίπτωση εξόφλησης της παραγγελίας σου με τη χρήση Δωροκάρτας ΚΟΡΒΕΛ, θα εκδώσουμε νέα Δωροκάρτα ΚΟΡΒΕΛ ίσης αξίας με τη χρηματική αξία του προϊόντος που επιστρέφεται και θα την αποστείλουμε στην ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) που δήλωσες κατά την παραγγελία σου. Σε περίπτωση που για την εξόφληση της παραγγελίας σου έκανες χρήση πολλαπλών τρόπων πληρωμής, δηλαδή χρησιμοποίησες πιστωτική ή χρεωστική κάρτα και ΔωροκάρταΚΟΡΒΕΛ, θα επιστρέψουμε το ποσό που έχεις καταβάλει για τη συγκεκριμένη αγορά ως προς το μέρος της συναλλαγής που πληρώθηκε με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας και εφόσον υπάρχει υπόλοιπο, θα εκδώσουμε νέα Δωροκάρτα ΚΟΡΒΕΛ ίσης αξίας με την χρηματική αξία που υπολείπεται και θα την αποστείλουμε στην ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) που δήλωσες κατά την παραγγελία σου.
Εάν η παραγγελία σου έχει εξοφληθεί σε δόσεις, η πίστωση του ποσού στην κάρτα σου θα πραγματοποιηθεί σε δόσεις ανάλογες των δόσεων της αγοράς. Σημείωσε εδώ ότι, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ενδέχεται να μη σου επιστραφεί το σύνολο του ποσού που έχεις καταβάλει, εάν έχεις χρησιμοποιήσει το προϊόν περισσότερο από όσο είναι αναγκαίο για να διαπιστώσεις τη φύση, τα χαρακτηριστικά και τη λειτουργία του. Σε περίπτωση εξόφλησης της παραγγελίας σου με αντικαταβολή , θα πρέπει να μας κοινοποιήσεις τα στοιχεία του τραπεζικού σου λογαριασμού και συγκεκριμένα: ΙΒΑΝ λογαριασμού, τραπεζικό ίδρυμα, ονοματεπώνυμο δικαιούχου (το οποίο θα πρέπει να είναι ταυτόσημο με το πρόσωπο που παρέλαβε και εξόφλησε την παραγγελία) καθώς και κάποιο αποδεικτικό (π.χ. φωτογραφία από την αρχική σελίδα του βιβλιαρίου καταθέσεων ή φωτογραφία από το web banking όπου φαίνεται το όνομά σου) ότι ο συγκεκριμένος λογαριασμός ανήκει σε εσένα. Αν δεν έχεις τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο να εμφανίζεσαι ως ο κύριος δικαιούχος, θα χρειαστεί να ανεβάσεις στη φόρμα επιστροφής και μια υπεύθυνη δήλωση, επικυρωμένη από ΚΕΠ, ότι επιθυμείς την κατάθεση των χρημάτων σου σε λογαριασμό τρίτου. Σημείωσε εδώ ότι, το κόστος της αντικαταβολής, που είναι 3,00 € ανά αποστολή, καθώς επίσης και τα εφάπαξ έξοδα τράπεζας.
Εάν έχει επιλεχθεί η αντικατάσταση, θα προβούμε σε αποστολή νέου προϊόντος στο χώρο σου με δικά μας έξοδα.
Εφόσον το παρέχει η εμπορική εγγύηση, για κάποιες κατηγορίες προϊόντων είναι δυνατή η επιλογή της επισκευής, Εάν το επιλέξεις στη φόρμα επιστροφής, θα σε ενημερώσουμε με email για τη διαδικασία.
Για τις επιστροφές λόγω παραλαβής λάθος προϊόντων, θα επιλέξουμε είτε να σου αντικαταστήσουμε το λανθασμένο προϊόν με το ορθό είτε να σου επιστρέψουμε το αντίτιμο της αγοράς σου.
Product return period
In case of withdrawal or receipt of the wrong product, the return request must be registered within 14 days of receipt of the product. After this period, the return cannot be accepted.
Products that have been damaged can be returned within the period specified by their legal or commercial warranty.
Proof of purchase
To return a defective product, you must have kept the proof of purchase.
If you have received an invoice, you must issue a delivery note and include it in the package. The store will send you a credit note after receiving the products.
Exceptions to the right of withdrawal
The right of withdrawal under Article 4 § 10 of Law 2251/1994 does not apply:
- To product categories relating to:
- Supply of goods which are liable to deteriorate (e.g. baby food).
- Supply of goods which are not suitable for return for reasons of hygiene (e.g. underwear)
- Supply of sealed goods which are not suitable for return for health protection or hygiene reasons and which have been unsealed after delivery (e.g., headphones, razors, personal care products)
- Supply of sealed goods which are liable to deteriorate and which have been unsealed after delivery (e.g. beverages, coffee)
- Supply of sealed audio recordings or sealed video recordings or sealed computer software that have been unsealed after delivery (e.g. electronic games)
- Products that have been used or personalized after delivery (e.g., RAM memory, hard drives)
- Products that have been manufactured to order, according to specifications provided by the consumer (e.g., a mug with a photo I have chosen, a key ring with an inscription I have chosen)
- Products purchased with an invoice (1a, paragraph 1 of Law 2251/1994 on consumer protection).
To accept your return, we require that:
- The product is well packaged in a sturdy box. Preferably use the original packaging; if you don't have it, choose packaging that will protect the product from damage during transport. If the product is already in a box, add a wrapper or bag so that the shipping voucher is not placed on the original box.
- In case of return of a defective product, the package must include the retail receipt or the shipping-return slip if the purchase was made with an invoice.
In case of withdrawal or return of an unused product, you must also ensure that:
- The product is in its original condition, with all accessories and accompanying documents.
- The packaging must be the original and in perfect condition. We cannot accept returns of products with damaged, incomplete, or obviously worn packaging.